Rola Administratora GIS.Box w Systemie

Przeważnie w firmach, które wykorzystują GIS istnieje taka postać jak “GISowiec”, czyli specjalista/technik/inżynier, który najlepiej zna się na danych przestrzennych i do którego spływają wszelkie zadania związane z:

  • przygotowywaniem map/raportów z mapą
  • przygotowywaniem zestawień (np. działek, przez które przechodzi inwestycja)
  • itp, itd.

Problem

Wszelkie, nawet najprostsze procesy w firmie, muszą w jakiś sposób zahaczyć o “GISowca”, który produkuje setki mapek, fruwających po firmie w postaci e-maili, albo prezentacji. Z punktu widzenia organizacji ma to wiele minusów:

  1. kosztuje to mnóstwo czasu: wydłuża się czas podjęcia decyzji w oparciu o dane
  2. nawet chwilowa nieobecność “GISowca” powoduje, że firma “ślepnie”, albo działa na starych danych
  3. ambitni “GISowcy” się frustrują powtarzalnością zajęć i odchodzą
  4. inni “betonują” swoją pozycję w firmie i stają się “nieusuwalni”, bo w ostateczności taki “GISowiec” staje się single point of failure.

Rozwiązanie

Podczas analiz przed naszymi wdrożeniami proponujemy, żeby “GISowiec” stał się “Administratorem GIS.Box”. Co to oznacza w praktyce?

Po wdrożeniu GIS.Box, do głównych zadań Administratora GIS.Box należy czuwanie nad poprawnością działania Systemu (aktualność danych, archiwizowanie pracy zgodnie z procedurami). Zamiast wykonywać powtarzalne i nużące czynności, zyskuje on niedostępne wcześniej możliwości:

  1. nadawania uprawnień dostępu do systemu
  2. wgrywania lub tworzenia danych dla innych użytkowników
  3. przygotowywaniem projektów dla użytkowników
  4. konfiguracją narzędzi
  5. w ostateczności, szkoleniem użytkowników z wykorzystania GIS.Box.

“GISowiec” może skupić się na rozwiązywaniu problemów trudnych i beznadziejnych 🙂

Gdzie jest korzyść?

Dzięki tej zmianie, firma zyskuje kolosalną oszczędność czasu. Szkolenie z obsługi GIS.Box przez Użytkownika trwa ok 2h (użytkownik nie musi nic wiedzieć o układach współrzędnych, formatach danych, źródła danych itp, itd). W przypadku wątpliwości może zwrócić się do Administratora. Na czym oszczędzany jest czas?:

  1. każdy w firmie będzie wiedział jak policzyć odległość działki do najbliższego Głównego Punktu Zasilania i zrobi to w 20 sekund.
  2. osoby z odpowiednimi uprawnieniami (np. pracownicy Biura Obsługi Klienta) będą miały dostęp do umów i odczytów po kliknięciu w wybrany punkt adresowy.
  3. management będzie miał dostęp do raportów w czasie rzeczywistym.

Dodatkowo

  1. GIS.Box stanie się firmowym “data hubem” gotowym do integracji z innymi systemami IT.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Szkolenia GIS i QGIS

Szkolenia podstawowe i dedykowane w formie zdalnej oraz stacjjonarnej

Zobacz ofertę szkoleń