Na czym polega wdrożenie GIS.Box?

Samo oprogramowanie nie rozwiąże żadnego problemu.

Prawdziwa wartość pojawia się w momencie, kiedy połączy się ludzi, dane i wiedzę w procesy, które są wspierane oprogramowaniem.

I to właśnie nazywamy wdrożeniem.

Konkretny przykład

Firma, w której ok 20 osób analizowało lokalizację pod inwestycje. Wszyscy pracowali w QGIS, mocno wykorzystując Wtyczkę GIS Support. Proces wyglądał następująco:

  • z najróżniejszych źródeł do analityków docierały informacje o potencjalnych działkach (od partnerów, od właścicieli, z portali ogłoszeniowych itp.)
  • każdy w swoim obszarze analizował działki (w podobny, ale nie jednolity sposób; ktoś ręcznie, ktoś skryptami)
  • jeżeli lokalizacja była „rokująca” to generowany był raport w PDF, który był wysyłany e-mailem do osoby mającej podjąć decyzję.

To wszystko trwało wieki. Wąskim gardłem były osoby odpowiedzialne za ocenę, ponieważ zadawały sporo dodatkowych pytań (a sprawdź jeszcze tereny zalewowe, a czy działka obok jest do kupienia, itd.). Wtedy proces zaczynał się na nowo…

Firma kupiła dostęp do GIS.Box (bez wdrożenia) i…

…odwzorowała swój obecny schemat działania. Każdy miał swoją warstwę i zamiast generować PDF w QGIS, robili to w GIS.Box. Mały profit.

Misja ratunkowa

W ramach „misji ratunkowej”, przyjrzeliśmy się jak firma działa. Zmapowaliśmy ten proces i wprowadziliśmy poprawki:

  1. Każdy „landhunter” nie pracował na swojej warstwie, tylko została stworzona jedna warstwa z podziałem uprawnień (każdy miał pod sobą konkretne powiaty).
  2. Nie było żadnego generowania PDF, tylko operowanie na statusach. Menadżer dostawał e-mail za każdym razem jak ktoś oznaczył działkę do akceptacji. W karcie obiektu miał wszystkie dane jakich potrzebował do podjęcia decyzji. Decyzja to też była… zmiana statusu, zgodnie z workflow.
  3. Menadżer został przeszkolony z GIS.Box (2h), więc dowiedział się jak włączyć/wyłączyć dodatkowe warstwy, dzięki czemu do zera zostały wyeliminowane generujące chaos dodatkowe prośby.

 

Cały proces trwał równo 56h (informacja z faktury)

Wynik? Korzyść?

  1. Ograniczenie do zera wysyłki e-maili (innych niż automatyczne)
  2. Kilkukrotne przyspieszenie całego procesu dla pojedynczej lokalizacji
  3. Możliwość automatycznego monitorowania ścieżki decyzyjnej
  4. Możliwość monitorowania liczby pozyskanych działek.

Co więcej?

Już w trakcie tego wdrożenia, sami uczestnicy tego procesu zaczęli zauważać kolejne, które można usprawnić z wykorzystaniem GIS.Box. Będą realizowane samodzielnie, bądź razem z GIS Support. Zobaczymy!

 

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Szkolenia GIS i QGIS

Szkolenia podstawowe i dedykowane w formie zdalnej oraz stacjjonarnej

Zobacz ofertę szkoleń